Valg af modermælkserstatning - 2 mdr.

2. januar 2019

Alder:
2 mdr.

Valg af modermælkserstatning - 2 mdr.

Kære Helen

Jeg skriver, da jeg har brug for rådgivning om valg af modermælkserstatning.

Jeg begyndte for en måneds tid siden at give min datter på knap 10 uger mme som supplement til amningen, da hun var vågen store dele af døgnet, ville ammes meget hyppigt og langvarigt (timer) og kun sov korte søvnstræk. Det har haft en god effekt: Typisk sover hun ca. 9 timer om natten (søvnstræk på 3-5 timer) og 2-3 lure i løbet af dagen. Samlet søvnmængde 13-15 timer i døgnet.

Pga. allergi-disposition på min side valgte jeg lidt forsigtigt at begynde med Pepticate. Der er dog ikke tale om svær disposition, kun atopisk eksem hos mig som barn og intet på ...

Annonce

... faderens side. Altså ikke disposition til komælksallergi. Min datter har tålt Pepticate rigtig godt - ingen hård mave eller andre gener, så selvom det er et dyrt produkt, havde jeg havde egentlig tænkt mig at fortsætte med det. Dog bliver det fra nu af svært for apoteket at skaffe i en ubestemt periode, så derfor må vi skifte.

Hvilken mme vil du anbefale? Jeg har selv tænkt på, at Nan HA 1 kunne være en mulighed, da denne vist også er højt hydrolyseret. Jeg er obs. på fortsat at forsøge at undgå forstoppelse, som jeg tænker, en ikke-højt hydrolyseret giver øget risiko for.

Jeg ser frem til at høre dine overvejelser.

Mange venlige hilsener
Karoline

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin